Martes, Hunyo 28, 2011

Why Ecological Sanitation?



a. It utilizes urine-diverting, dehydration toilets (ecosan) as a means to improve management of human waste in waterless communities such as upland areas and use this in order to improve nutrition among poor populations. Due to climate change, some area in the Philippines have less and less water and flush-pour toilets are no longer an effective way to manage human waste so people do open defecation thereby spreading diseases and helminths. The Philippines is number 3 in Asia with an epidemic in helminths infestation especially among children;

b. Ecosan toilets is not new and so many are advocating its use, but the problem is that these proponents are focused on using materials purchased from the cities/towns (eg. cement, rebars)  and are thus expensive and inaccessible by the poor who needs it most. Our approach is to custom-design ecosan toilets using locally-available materials and there is no need to purchase from the town anymore;

c.  Most ecosan proponents have not considered how to re-use human waste in agriculture and small-scale gardening for food, thus mountains of human waste are left unprocessed and poses a danger to the community and environment. In our case, we have devised a system of organic fertilizer production using local micro-organisms (eg. lactic acid bacteria) to decompose waste and render it safe for re-use as fertilizer and producing what we call “terra-preta biochar sanitation (tpb-s) fertilizer”.   Terra Preta is the anthropogenic black soil that was produced by ancient cultures through the conversion of bio-waste and fecal matter into long-term fertile soils and the amazing thing is that terra-preta soils do not need fertilizer anymore. Our early experiments show a lot of promise in the production of terra preta fertilizer and we will be producing terra-preta mix taking into consideration carbon-nitrogen ratio and organic matter content.

d. . While others are implementing dry toilet projects for the poor as dole-outs which the poor sometimes resent, we are doing ours on a micro-financing scheme and integrating it into the larger micro-finance initiative and local livelihood development of poor households. Thus when a beneficiary take a loan to support livelihood projects, he can also take a loan for a dry toilet.

5 komento:

  1. Hello
    Sigurado ka na naghahanap para sa isang loan? ikaw ay sa tamang lugar para sa iyong mga solusyon loan dito mismo! MARGARET PEDRO LOAN COMPANY nagbibigay out mga pautang sa mga kompanya at indibidwal sa isang mababang at abot-kayang interes rate ng 2%. mangyaring makipag-ugnay sa amin sa araw sa pamamagitan ng email: margaretpedroloancompany@gmail.com
    APPLICATION DATA
    1) Buong Pangalan:
    2) Bansa:
    3) Address:
    4) Estado
    5) Sex:
    6) Estado sibil:
    7) Hanapbuhay:
    8) Numero ng Telepono:
    9) Kasalukuyang posisyon at lugar ng trabaho:
    10) Buwanang kita:
    11) Loan halaga na kinakailangan:
    12) duration Loan:
    13) Layunin ng loan:
    14) Relihiyon:
    15) Nagkaroon ka na inilapat bago:
    16) Petsa ng Kapanganakan:
    Thanks.

    TumugonBurahin
  2. My Brothers and Sister all over the world, I am Mrs Boo Wheat from Canada ; i was in need of loan some month ago. i needed a loan to open my restaurant and bar, when one of my long time business partner introduce me to this good and trustful loan lender DR PURVA PIUS that help me out with a loan, and is interest rate is very low , thank God today. I am now a successful business woman, and I became useful. In the life of others, I now hold a restaurant and bar. And about 30 workers, thank GOD for my life I am leaving well today a happy father with three kids, thanks to you DR PURVA PIUS Now I can take care of my lovely family, i can now pay my bill. I am now the bread winner of my family. If you are look for a trustful and reliable loan leader. You can Email him via,mail (urgentloan22@gmail.com) Please tell him Mrs Boo Wheat from Canada introduce you to him. THANKS

    TumugonBurahin
  3. real testimony and good news !!!

    My name is mohammad, I just received my loan and has been transferred to my bank account, a few days ago I applied to the Dangote Loan Company through Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), I asked Lady jane about the Dangote Loan Company requirements and jane woman told me that if I have all the requirements that my loan will be transferred to me without delay

    And believe me now because my Rp. 11 billion loan with an interest rate of 2% for my Coal Mining business has just been approved and transferred to my account, this is a dream to come, I promise Lady Jane that I will tell the world is this true? and I will tell the world now because this is true

    You don't need to pay registration fees, license fees, comply with the Dangote Loan Company and you will get your loan

    for more details contact me via email: mahammadismali234@gmail.com
    and contact Dangote Loan Company for your loan now via email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    TumugonBurahin
  4. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    TumugonBurahin
  5. Nama saya Rafif Apriani, saya membaca sebuah kisah tentang bagaimana ibu Yanti Ari meminjam dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dengan bantuan perancang busana terkenal DIAN PELANGI. Dalam ceritanya dia menceritakan bagaimana dia kehilangan banyak uang (Rp28.000.000,00) kepada pemberi pinjaman yang buruk karena dia membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnisnya.
    Dia juga menceritakan bagaimana dia menghubungi Dian Pelangi yang menginstruksikannya untuk menghubungi Nyonya Ana Micheal dari PINJAMAN KEPERCAYAAN dan itulah bagaimana dia meminjam pinjaman yang dia butuhkan untuk meningkatkan bisnisnya. Jadi saya melihat kisah ibu Yanti Ari dengan detailnya, rincian Dian Pelangi dan Nyonya Ana Michael dari PINJAMAN KEPERCAYAAN yang mereka pinjam.

    Rincian Dian Pelangi :: email: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM)
    dia tinggal di Jakarta.
    Rincian Ibu Yanti Ari :: Nomor Teleponnya: +62 821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62 821-1644-0184
    dia tinggal di Kota Medan, emailnya: ARIY6261@GMAIL.COM
    Dan akhirnya perusahaan pinjaman asli yang saya inginkan ada orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi karena saya sekarang menjadi saksi hidup dan semoga allah selalu memberkati hari saya menghubungi mereka.
    Nama perusahaan: PINJAMAN TRUST GUARNATY, alamat email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)

    Ketika saya menghubungi ibu yanti, dia memberi tahu saya bagaimana dia meminjam dari Ibu Ana Michael dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan seluruh proses. Saya sangat senang mengumumkan kepada masyarakat umum bahwa Nyonya Ana Michael dari PINJAMAN KEPERCAYAAN adalah yang terbaik dan paling dapat diandalkan.
    Anda dapat menghubungi saya untuk lebih jelasnya melalui email saya: rafifapriani@gmail.com
    Saya berharap orang-orang yang menginginkan pemberi pinjaman pinjaman yang andal melihat ini.

    TumugonBurahin